piątek, 4 grudnia 2015

Kotleciki z zielonego groszku i kaszy jaglanej



Wszyscy robią wegeburgery, wegeklopsy , czy Bóg jeszcze co wege.....Ja zaś chciałem, jak zwykle wykorzystać to, co mam pod ręką i jednocześnie ugotować coś pysznego....  


Ugotowałem dwie paczuszki mrożonego, zielonego groszku z odrobiną soli ...... 


 Wyjęta z lodówki, ugotowana wczoraj kasza jaglana, stanowiła kolejny składnik kotlecików....


 Dopełnieniem smaku była przesmażona cebulka ... 


 Suszona żurawina, starannie rozdrobniona....


 Stanowiła słodki akcent farszu.....


 Groszek blendujemy......


 Świeżo mielony kolorowy pieprz dodał pikantnego akcentu.... 


 do mieszanki, z której uformowałem .....


 zgrabne kotleciki.
Składniki użyte do tej pory:
-900 g mrożonego groszku
-500 g ugotowanej kaszy jaglanej
-8 łyżek stołowych smażonej cebulki
-szklanka posiekanej suszonej żurawiny
- kilka łyżek stołowych oleju winogronowego
-łyżeczka świeżo utartego, kolorowego pieprzu 
-sól do smaku


 Całość dopełnia wegański sos ,, majonezowy''( przepis już jutro :-) )  






Tak sobie wykoncepowałem, że danie uzupełnią brokuły na parze i plastry pieczarek zgrilowane z kurkumą. Smacznego !!!!!!!!!!!!!!!!!
Kuchnia wegetariańska i wegańskaJesień pełna warzyw Zimowy obiad wege

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz