sobota, 26 grudnia 2015

Jaglotka na zimno :-)


Jak sama nazwa wskazuje, zrobiłem mutację szarlotki, z kaszą jaglaną w roli głównej...


Składniki:
-200 g kaszy jaglanej
-cztery duże, kwaśne jabłka
-szklanka cukru trzcinowego
-łyżeczka naturalnej esencji waniliowej
-po łyżeczce kardamonu i cynamonu
-olej kokosowy do smarowania formy
-siekane suszone morele i orzechy włoskie


Trzeba w odpowiedni sposób ugotować główny składnik deseru. Po pierwsze ważne są proporcje kaszy do wody, na jedną miarkę kaszy dajemy dwie miarki wody. Zanim zaczniemy gotować kaszę, trzeba ją dokładnie ( 5-6 razy) przepłukać zimną wodą, następnie, tuż przed gotowaniem przelać na chwilę wrzątkiem. Teraz możemy przełożyć kaszę do garnka, zalać gorącą wodą, przykryć pokrywką i gotować na małym ogniu przez 15 min. NIE SOLIMY.   


W międzyczasie kroimy jabłka na cząstki, zasypujemy cukrem....


...dodajemy kardamon z cynamonem i dusimy około kwadrans.


Deser będzie smaczniejszy z dodatkiem ulubionych bakali, ja dałem siekane orzechy włoskie i morele


Przekładamy ugotowaną kaszę do przestudzenia, dodając trochę cukru


Jak wcześniej wspomniałem formę, do której wyłożymy deser, smarujemy olejem kokosowym, żeby łatwiej można było go wyjąć. 


Owoce łączymy z kaszą i blendujemy...


....do masy dokładamy bakalie i całość mieszamy łyżką.


Wykładamy do formy i...


...wkładamy do lodówki na 3-4 godziny.


Całość uzupełniłem sosem pigwowo-cytrynowym na bazie śmietanki sojowej.
Smacznego bardzo !!!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz